صفرتاصد چاپ بنر

بنر چی هست  اصلا؟!
بنرها صفحه هایی پارچه ای از جنس وینیل یا کتان هستند که بسته به ضخامت و نوع تار و پود متفاوت هستند 

آشنایی با اصطلاحات مربوط به وزن بنر

رول بنر ۸ اونس معادل تقریبا ۲۲۶٫۷ گرم

رول بنر ۱۰ اونس معادل تقریبا ۲۸۳ گرم

رول بنر ۱۳ اونس معادل تقریبا ۳۶۸٫۵ گرم

 رول بنر ۱۸ اونس معادل تقریبا ۵۱۰ گرم

میدانید این اعداد به چه معنا می باشند؟ در واقع  در فرایند چاپ بنر این اعداد معیاری برای انتخاب وزن مناسب بنر مورد نظر شما می باشند که بیانگر وزن هر متر مربع از بنر می باشد. به عنوان مثال یک شیت یک متر مربعی از رول بنر ۱۳ اونس دارای وزن ۱۳ اونس می باشد و همین طور یک متر مربع از رول ۱۸ وزنش ۱۸ اونس است. پس بنر ۱۰ اونسی از همه سبک تر است و مقاومت کمتری نسبت به نمونه مشابه دارد.

تاریخچه بنر

چاپ بنر یک پیشینه قرون وسطایی دارد و در جنگ های مختلف از آن به عنوان بیرق استفاده می کردند و همچنین در کلیساها هم از آن برای نشان دادن چهره قدیسانی مثل حضرت عیسی (ع) و حضرت مریم و یا قدیسه هایی که کلیسا به نام آن ها وقف شده بود استفاده می شد . در واقع در زمان قدیم استفاده از بنر مانند استعمال آن در زمان حال نبود و بیشتر برای نمود ابهت و قدرت از آن استفاده می کرده اند یا شناسایی مکان یا محلی برای جمعیت عظیمی که جز بنر هم راهی برای آن نبود اما امروز بیشتر کاربرد بنر در مسابقات بزرگ ورزشی و تبلیغات است . کمتر امکان دارد که در کوچه و خیابانی از بنر استفاده نشده باشد که آن هم به دلیل امکان وسیع و قابلیت های بالای استفاده از بنر است . در ادامه موارد استفاده از بنر در زمان قدیم را می بینید

کاربرد در اماکن مذهبی

در قرون وسطا در اروپا ، بنر در میان مسیحیان و بیشتنر در بین دسته های مذهبی استفاده می شده است ، اما در سال های اخیر آن ها را بیشتر به دیوارها و ستون های کلیسا ،مساجد وتکایا آویزان می کنند

کاربرد در اتحادیه های صنفی

اولین بار در سال 1840 اتحادیه کارگری بریتانیا در مراسم اول می (روز کارگر ) از بنر استفاده می کند که تعداد اعضای اتحادیه شان به صدها نفر می رسید . تصاویر مختلفی که این اتحادیه از آن ها در این بنر ها استفاده می کرد ، نمود خواسته هایشان بود . از جمله تصویر سرزمینی که کودکان و کهنسال ها در رفاه و خانه های زیبا زندگی می کنند ، یا کارگران در آسایش و رفاه هستند . کارگران در آن سال ها تلاش می کردند تا با استفاده از بنر خواسته ها و نیازهایشان را مطرح کنند . از آن سال به بعد ، در خیلی از مراسم های کارگری که در سراسر جهان بر پا می شد ، از بنر به عنوان ابزار اصلی استفاده شد که رنگ قالب همه آن ها قرمز بود . مثلا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در استرالیا در مراسمی سالانه به نام <<هشت ساعت کار >>کارگران از بنر استفاده کردند و فقط در سیدنی 70 اتحادیه صنفی با بنرهای مخصوص در این مراسم حضور داشتند .

کاربرد در کسب و کار

بنر در خیلی از کسب و کارها برای بازاریابی استفاده می شود .مثلا خیلی از شهر های بریتانیا شهرداری شهر برای تزئین و جذب گردشگر از بنر در میدان اصلی شهر استفاده می کند .

بنر را میتوان در خیلی از فرمت ها و رنگ ها چاپ کرد . حتی می توان بر اساس موقعیتی که قرار است آویزان یا نصب شود آن را به شکل های  مختلف درست کرد . مثلا پشت و رو که از هر دو طرف دید داشته باشد . یکی از نکات منفی بنرها ، رنگ آن هاست و اینکه در برابر نور خورشید ، این رنگ بتدریج از بین می رود . اما بنرهایی که روکش  دارند تا چندین سال رنگ خود را حفظ می کنند

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *