الگوریتم چیست؟

اگر بخواهیم الگوریتم را به زبان ساده بیان کنیم، در حقیقت به مجموعه ای از قواعد، قوانین و کارها گفته می شود که با استفاده از آن ها شما مسئله یا مشکلی را حل  خواهید کرد. مثلاً الگوریتم های گوگل ساخته شده اند تا مشکل نمایش اشتباه سایت ها به کاربران را حل نمایند. اگر در گوگل عبارت “ویدئو های آموزش سئو “را سرچ کنید، گوگل با توجه به همان قواعد و قانون، قادر خواهد بود، تعداد زیادی نتایج را به کاربر نمایش دهد.

گوگل در سال های مختلف الگوریتم های زیادی را معرفی کرد که هر کدام  از آن ها با هدف خاصی ساخته شده اند و بعضی از آن ها این قابلیت را دارند که جایگاه سایت شما را به کلی دگرگون کنند و هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی بر روی آن بگذارند. در ادامه با تک تک آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

الگوریتم های گوگل چگونه کار می کنند؟

اول از همه باید بگوییم الگوریتم‌ های گوگل بسیار پیچیده هستند و پیچیده‌تر هم می‌شوند زیرا گوگل دائم تلاش می‌کند بهترین نتایج جستجو را به کاربرانش ارائه دهد. زمانی که  موتورهای جستجو تازه ایجاد شده بودند، بسیاری از سئوکار ها، قادر بودند خیلی راحت راه‌هایی را پیدا کنند که رتبه سایت مشتریان خود را بالا برند، بطور مثال ،اگر شما قبلاَ در کدهای سایت از متا تگ کلمات کلیدی استفاده می کردید براحتی می توانستید سایتتان را در نتایج جستجو بالا ببرید. “متا تگ کلمات کلیدی” در واقع راهی است که به گوگل نشان دهد موضوع صفحه موردنظر در مورد چیست؛ اما امروز به لطف الگوریتم های جدید دیگر این راه جواب نمی دهد. با تکامل یافتن گوگل، مهندسان این شرکت به دنبال یافتن روش‌هایی هستند که جلوی بالا آمدن رتبه سایت با استفاده از تقلب را بگیرند و بتوانند بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج جستجو را نشان دهند. در حال حاضر گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها به صدها فاکتور مختلف توجه دارد.

در گذشته، الگوریتم‌ های گوگل به ندرت تغییر می‌کردند، مثلا اگر سایت شما در یک کلمه کلیدی در صدر نتایج جستجو بود خیالتان از این بابت راحت بود که تا آپدیت بعدی الگوریتم‌ های گوگل، جایگاه رتبه شما محفوظ خواهد ماند، اما با راه‌اندازی و معرفی الگوریتم کافئین در سال 2010 اوضاع تغییر کرد. با راه‌اندازی کافئین، نتایج موتورهای جستجو حتی چند بار در روز تغییر می‌کرد و ممکن بود، شما در طول شبانه روز چندین بار تغییر را مشاهده نمایید.

همانطور که مطلع هستید،گوگل هر سال تا بیش از ۶۰۰ تغییر در الگوریتم‌های خود ایجاد می کند و عموما درباره بیشتر این تغییرات هیچ توضیح عمومی نمی دهد. اما وقتی که گوگل تغییری بزرگ و اساسی در الگوریتم‌های خود ایجاد می‌کند، رسما آن را اعلام کرده و نامی به آن ها می‌دهد. آن وقت است که دنیای سئو حسابی به هم می‌ریزد و همه خود را به آب و آتش می‌زنند تا بفهمند این تغییرات به چه معناست و چطور باید خودشان را با آنها هماهنگ کنند تا رتبه سایت‌هایشان افت نداشته باشد.

نظرات (3)

  1. طراحی آرشا
    3 خرداد, 1398 پاسخ

    سئو همیشه در حال تغییر است ، بنابراین ترک استراتژی و تاکتیک های اونوم بیشتر از هزینه خود است. ما تخمین می زنیم بازدهی بالای 1 تا 10 باشد – نمی توانم به اندازه کافی درباره این تیم بگویم.

    • طراحی آرشا
      24 تیر, 1398 پاسخ

      اونوم با تمام تعامل ما بسیار سازگار و قابل اعتماد بوده است. نتایج ما برای خودشان صحبت می کنند.

  2. طراحی آرشا
    21 مرداد, 1398 پاسخ

    همچنین به شما در مورد رفتارهای بازار مانند مکان ، زمان فعالیت ، فراوانی جستجوها ، فن آوری های مورد استفاده ، ترجیحات محصول و غیره بینش می دهد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *